معرفی انواع فر بلال تنوری
نوشته شده توسط : آوا امینی

 

فر بلال تنوری که با نام های فر سیب زمینی تنوری ، فر بلال تنوری ، دستگاه کمپیر ، فر ذرت مکزیکی و بلال سمیرا شناخته می شود در ابعاد و اندازه های مختلف و با تعداد طبقات متنوع تولید و عرضه می شود. محصولی که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم دارای 5 طبقه می باشد علاوه بر این یک طبقه به صورت قوسی یا دورانی نیز در بالای  فر بلال تنوری 5 طبقه قرار گرفته است. وجود این طبقه ی قوسی به شما کمک می کند تا بلال، سیب زمینی، قارچ یا بلوط های تنوری شده را در آنجا نگه داشته تا داغ و تازه بمانند، همچنین از این طبقه به منظور نگهداری انواع سس و گرم و تازه نگه داشتن آن ها استفاده می شود.

 

معرفی کمپیر

 فر بلال تنوری 3 طبقه دارای قسمتی در بالای فر می باشد که مجهز به یک نگهدارنده یا درب قوسی و دورانی است این محفظه در واقع گرمخانه بوده و می توان از آن به جهت نگهداری بلال یا سیب زمینی های آماده شده استفاده کرد، با قرار دادن خوراکی های تنوری آماده شده در این محفظه می توانید در هر زمان بلال یا سیب زمینی داغ و با کیفیت را به مشتری ارائه دهید. این فر دارای 3 عدد کشو بوده که مجهز به ورق فلزی می باشد تا بتواند گرما را به خوبی انتقال دهد، دستگیره های کشو از جنس نسوز هستند و شعله هایی در کف فر قرار دارد. لازم است بدانید که کمپیر برخلاف دستگاه ذرت مکزیکی با بخار کار نمی کند.

 

 فر بلال تنوری 4 طبقه

این دستگاه با نام های فر ذرت مکزیکی طرح سمیرا، فر سیب زمینی و بلال تنوری و دستگاه کمپیر نیز شناخته می شود. دستگاه بلال تنوری در ابعاد و با تعداد کشوهای مختلفی تولید و عرضه می شود. این محصول دارای 4 کشوی ریلی با قابلیت باز و بسته شدن آسان می باشد، دستگاه فر بلال تنوری قابلیت اتصال به گاز شهری و کپسول را داشته و به 2 صورت چرخ دار و پایه ثابت تولید و عرضه می شود. ابعاد این فر طولی برابر با 70 سانتیمتر، عرض 60 سانتیمتر و ارتفاع 120 سانتی متر دارد. معرفی محصول: فر بلال تنوری 5 طبقه استفاده از این محصول به خصوص در فصول زمستان و پاییز افزایش خواهد یافت از دستگاه بلال و سیب زمینی تنوری می توان در کنار خیابان ها، دکه های کوچک، مجتمع های تجاری و تفریحی، استخرها، بوفه ها و… استفاده کرد. بطور کلی این دستگاه علاوه بر رستوران ها و فست فودی ها مناسب برای ارائه ی غذاهای خیابانی می باشد. وجود دستگاه سیب زمینی و بلال تنوری این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در منوی خود انواع سیب زمینی تنوری با پنیر، قارچ و ژامبون را ارائه دهید.

 

تصفیه روغن به صورت دستی در آشپزخانه

یکی دیگر از بهترین روش ها برای تصفیه روغن اضافه کردن ترکیبی از آب و نشاسته ذرت است، باید به ازای هر فنجان روغن به میزان ¼ آب و 1 قاشق نشاسته ذرت را به روغن خنک شده اضافه کنید.

حال روغن را به آرامی بر روی حرارت قرار دهید البته نباید روغن به جوش برسد؛ باید با کفگیر آن را به آرامی هم زده تا نشاسته سفت شود.

حال روغن را از روی حرارت برداشته و از توری ریز عبور دهید با این روش روغن به راحتی تصفیه خواهد شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: